Format til at matche de største kunder
Da Leif Møller startede LM Transport A/S i 1978 foregik planlægningen ved køkkenbordet i den private villa, mens fru Britta ordnede regnskaberne. I dag er datteren Maria blevet medejer, antallet af ansatte er vokset, og næsten hver dag sender LM Transport 100 biler ud på vejene i det meste af Danmark og det øvrige Europa.
Da Leif Møller startede LM Transport A/S i 1978 foregik planlægningen ved køkkenbordet i den private villa, mens fru Britta ordnede regnskaberne. I dag er datteren Maria blevet medejer, antallet af ansatte er vokset, og næsten hver dag sender LM Transport 100 biler ud på vejene i det meste af Danmark og det øvrige Europa.
”Vores forretning er meget afhængig af dygtige leverandører,” siger Leif Møller og slår nøgternt fast, at Vulkan Dæk skiller sig positivt ud i dækbranchen: ”Vi har færre problemer med de dæk, vi får for Vulkan. Vi har forsøgt os med både udenlandske dæk og andre regummierede dæk. Men der er mange problemer med de billigere varianter, så vi bliver hos Vulkan Dæk. Samtidig ligger vi fysisk tæt på hinanden, vi får altid god service, og vi kan få de dæk, vi skal bruge, til tiden.”
”Vi har forsøgt os med både udenlandske dæk og andre regummierede dæk. Men der er mange problemer med de billigere varianter, så vi bliver hos Vulkan Dæk.”
Leif Møller
Ejer af LM Transport A/S
”Vulkan Dæk lytter til vores ønsker.”
Leif Møller
Ejer af LM Transport A/S
Når Vulkan Dæk fortsat er en af Leif Møllers foretrukne leverandører hænger det også sammen med, at de er lydhøre overfor specielle krav: ”Vi kører fx meget i Skandinavien, så dækkene skal kunne klare en ordentlig gang snevejr. Dette kræver en særlig gummitype og blanding, og her lytter Vulkan Dæk til vores ønsker.”
Engang var Danmark fyldt med små firmaer, der renoverede dæk, men nu er der ganske få, heriblandt Vulkan Dæk, der har investeret massivt i nye maskiner. De har nu kapacitet til at renovere hele 27.000 dæk om året og samtidig har kvaliteten fået et afgørende løft. Leif Møller mener, at Vulkan Dæk har særdeles god grund til fortsat at tro på sit forretningskoncept, og de produkter, de har: ”De kan klappe sig selv på skulderen over, at de i tide fik øget kapaciteten. Dermed har de format til at matche den voldsomme centralisering, der sker i transportbranchen i disse år.”